Serbian Chinese (Simplified) English French German Hungarian Italian Norwegian Romanian
Vinaora Nivo SliderVinaora Nivo SliderVinaora Nivo SliderVinaora Nivo SliderVinaora Nivo SliderVinaora Nivo SliderVinaora Nivo SliderVinaora Nivo SliderVinaora Nivo SliderVinaora Nivo Slider
PrimeriDobrePrakdeBlack
DobraPraksa
                          eCasopisRed
eČasopis
                          AktivnaSkola
AktivnaŠkola
                          FacebookRed
facebook
                          MoodleRed
moodle
                          Instagram
Instagram

Primeri dobre prakse i Vesti

Upravljanje robotom pomoću računara

4. jun 2017 - Galerija forografija

U toku maja meseca programerski klub Centra za stručno usavršavanje održao je radionice programiranja mBot robota. Ove radionice su održane u sklopu realizacije projekta pod nazivom Prolećni kamp Ki.Kod.Klub-a, koji je odobren od strane Pokrajinskog sekretarijata za obrazovanje. U programiranju robota učestvovali su učenici odeljenja sedmog razreda naše škole. Ove aktivnosti programiranja robota osmišljene su kao podrška predmetu Tehničko i informatičko obrazovanje, koji u sklopu nastavnog plana ima za temu „Upravljanje hardverom pomoću računara”.

   

Učenici su se upoznali sa mBot robotom, njegovim osnovnim delovima, motorima, senzorima, portovima i njegovom upravljačkom jedinicom. Ovaj robot se programira pomoću softvera prilagođenim uzrastu sedmaka pod nazivom mBlock, koji je u osnovi identičan Scratchu, a uveliko se koristi u svetu za obuke iz programiranja u školama. Polaznici radionice su imali prilike da vide i sami programiraju robota, i nateraju ga da: svetli različitim bojama u različitim vremenskim intervalima, svira različite kompozicije, kreće se po zadatoj putanji, koristi svoja čula, senzore za svetlo, daljinu i boje. U programima vrednosti koje su senzori slali upravljačkoj jedinici robota omogućavali su njegovo pravovremeno reagovanje kako ne bi naleteo na zid i na vreme izbegavao prepreke koje su se pojavljivale pred njim prilikom kretanja. Najsloženiji program bio je zadavanje kretanja robota po zadatoj crnoj liniji, gde robot koristi svoj senzor za boje, što su učenici sa lakoćom savladali i razumeli. Svi primeri programa su bili povezani sa njihovom praktičnom primenom u svakodnevnom životu. Kroz ovu radionicu im je pokazano kako jednostavno mogu programirati robota, i da već u ovom uzrastu mogu rešavati probleme koje rešavaju inženjeri i programeri po fabrikama u celom svetu. Prilikom upravljanja robotom korištena su znanja iz različitih oblasti, i to su oblasti: fizika, elektrotehnika, mašinstvo, informatika, matematika i engleski jezik, koje čine okosnicu nove naučne discipline STEM. Radionicu su održali instruktori Ki.Kod.Klub-a profesori informatike Tanja Radovanov i Arpad Pastor. 

   

Radionica programiranja ScratchJr #1

5. april 2017 - Galerija fotografija

U sredu, 5. aprila, instruktori Ki.Kod.Klub-a, programerskog kluba Centra za stručno usavršavanje Kikinda, održali su novu radionicu u sklopu promocije programiranja u našoj školi. Na času informatike učenici III2, sa učiteljicom Gordanom Rackov, upoznali su se sa programskim jezikom ScratchJr. Ovaj programski jezik je prilagođen uzrastu dece od 5 do 11 godina pomoću kojeg veoma lako mogu savladati programerske korake. Učenici su sa lakoćom shvatali logički i algoritamski način razmišljanja programera.

1

Mali programeri su naterali razne crtane likove da plešu, skaču, trče, nestaju kao duhovi, ali i na razne druge dinamične stvari koje omogućava ovaj program. Naši učenici su imali prilike da naprave animirane filmove, da slici i junacima na njoj udahnu pokret i naprave malu priču. Ove aktivnosti će se nastaviti pod budnim okom instruktora Tanje Radovanov i Arpada Pastora sve dok učenici ne savladaju program do detalja i budu sposobni da samostalno, bez ičije pomoći, sami naprave program koji će biti plod njihove mašte.

2   3

Programiranje Makeblock robota sa Ki.Kod.Klub-om

23. mart 2017 - Galerija fotografija

U utorak, 21. marta, u prostorijama Centra za stručno usavršavanje odeljenje III2 sa svojom učiteljicom Gordanom Rackov učestvovalo je u radionici „Programiranje Makeblock robota”, u sklopu promocije programiranja. Cilj ove radionice je bio upoznavanje sa delovima robota i njegovim fukcionisanjem, kao i da svako od polaznika napiše program koji bi robot odmah na licu mesta izvršavao. Tako su učenici mogli da vide kako je lako programiranje uređaja koji izvršavaju njihove komande u ranom uzrastu, a sve u cilju da se oslobode straha od programiranja. Na ovaj način spojili su znanje iz programiranja sa praksom i upravljali robotom baš kao i inženjeri, programeri u fabrikama.

1  2

Učenici su upoznati i sa STEM-om, novom naučnom disciplinom koja obuhvata: nauku, tehnologiju, inženjerstvo i matematiku. Učenicima su objašnjeni delovi robota, njegovi senzori, upravljačka jedinica i napajanje, kao i programerski jezik robota na praktičnim primerima. Tako je robot izvodio razne plesne tačke (kretajući se napred, nazad, levo i desno), svirao i svetleo u raznim bojama. Na ovaj način su naši učenici kroz zabavu i igru napravili svoje prve programerske korake u upravljanju mašinom. Radionicu je organizovao Ki.Kod.Klub, programerski klub Centra za stručno usavršavanje Kikinda, čiji instruktori su profesori informatike Tanja Radovanov i Arpad Pastor. U sklopu ove radionice učestvovalo je više od 70 učenika iz još dve škole (OŠ „Žarko Zrenjanin” i OŠ „Vuk Karadžić”), napisano je više od 90 programa i oko 700 linija koda koji je iscrpljeni robot pažljivo slušao i izvršavao. Svako od učesnika radionice je napisao barem jedan program, uz podršku i analizu programskog koda od strane ostalih drugara i instruktora. 

3

Na obuci o bezbednosti u saobraćaju

18. decembar 2016.

Učenici odeljenja V2 su u petak sa svojim odeljenjskim starešinom bili gosti Moto kluba „No limits”. Tom prilikom su im domaćini i pripadnici policije održali predavanje na temu Bezbednost u saobraćaju. Tokom predavanja, puštani su snimci brojnih opasnih situacija u saobraćaju i svaka je detaljno opisana i obrazložene su opasnosti i posledice koje se mogu desiti. Učenici su pomno pratili izlaganja i postavljali pitanja. Na kraju predavanja domaćini su počastili goste sokom i grickalicama, a za uspomenu na ovo gostovanje i kao podsetnik da u saobraćaju paze, dobili su i po majicu ispisanu temom predavanja.

1

Japan kroz kulturu, tradiciju i nauku

21. novembar 2016 - Galerija fotografija

Nastavnice Maja Duvnjak i Eleonora Volaš Cibula održale su ugledni čas korelacijom predmeta  — geografije i tehničkog i informatičkog obrazovanja. Uglednom času su prisustvovali kolege i učenici sedmog razreda i srpskog i mađarskog odeljenja, koji su imali prilike da kroz maštu „otputuju” u Japan. Iz geografskog ugla predstavljen je Japan kroz prirodne odlike i nepogode koje ih mogu zadesiti, kroz uspeh njihovog brzog razvoja pomoću rada, reda, discipline i poštovanja, i pomoću ulaganja u nauku i školstvo. Tehnička dostignuća, brzi Maglev vozovi i njihov način rada, kao i razni roboti predstavljeni su iz ugla tehničkog i informatičkog obrazovanja. U poslednjoj trećini časa, prisutnima se pridružio i gost Tibor Ružić, koji je uveo učenike u čari origamija. Uz njegovu pomoć, đaci su napravili ždrala — simbol Japana. Svi prisutni su imali priliku da probaju japanske jabuke, kao i da piju čaj od trešnjinog cveta.

Učenicima je dočaran jedan drugačiji svet i jedna drugačija kultura. Pokazalo se to kao dobitna kombinacija, jer je sat i po vremena dvočasa proletelo i pokazalo se kao kratko.

1  2

Nastavnici matematike i učenici kao istraživači

20. oktobar 2016 - Galerija fotografija

Povodom Noći istraživača 30.9.2016. godine, nastavnici matematike Leona Oros i Danilo Borovnica održali su radionicu u prostorijama Centra za stručno usavršavanje u Kikindi. Nastavnici su prisutnim učenicima i kolegama prikazivali logičke igre sadržane u dva Matematička kofera koje je ustupio Centar za promociju nauke iz Beograda.

noć1    noć2

Sve igre su bile vezane za geometriju. Jedna od igara je prepoznavanje geometrijskih tela i to na osnovu opisa sa kartice koje igrač izvuče iz koverte. Još jedna igra koja se deci izuzetno dopala je „Nikitin”. Radi se o geometrijskim figurama koje su sastavljene od kocki, a pomoću kojih učenici treba da sastave složenije geometrijske figure. I deca i nastavnici su podjednako uživali igrajući se.
Matematički koferi su bili na raspolaganju do 7. oktobra, te su nastavnici naše škole iskoristili priliku da deci časove matematike učine zanimljivijim. Nastavnik Zoltan Kanalaš je sa svojim učenicima sedmog razreda posetio CSU i održao ugledni čas koristeći Kofere. Nastavnica Leona Oros je učenicima odeljenja 55, 65 i 75 održala ugledne časove u prostoriji Naučnog kluba. Deca su imala priliku da se bolje upoznaju kako sa Matematičkim koferom tako i sa ostalim rekvizitima Naučnog kluba.

noć3    noć4

Programiranje Lego robota - ogledni čas

19. oktobar 2016 - Galerija fotografija

Nastavnik informatike i računarstva Arpad Pastor, uz asistenciju učiteljice Gordane Rackov, održao je učenicima trećeg razreda ugledni čas iz predmeta Od igračke do računara o tome kako radi i kako se programira Lego robot.

Učenici su na jednostavnim primerima mogli da vide kako robot funkcioniše, njegove delove, kako se programira i kako promena određenih parametara programa utiče na njegov rad. „Mladi programeri” su sa oduševljenjem propratili svaki program i korak robota. Robot je ispuštao zastrašujuće zvuke i na ekranu su se iscrtavala strašna lica, a svi učenici su sa velikom hrabrošću pratili njegove kreacije.

1   2

3

Programerske radionice u CSU Kikinda

15. oktobar 2016 - Galerija fotografija

Nastavnici OŠ „Sveti Sava” i Tehničke škole su u sredu, 5. oktobra, u Centru za stručno usavršavanje održali tri radionice vezane za programiranje. Oko 50 učenika, podeljenih u tri grupe, učestvovalo je u ovim radionicama. Našu školu su predstavljali učenici 7. i 8. razreda, dok su Tehničku školu predstavljali budući programeri, učenici smera Elektrotehničar računara, kojima je ovo bio i redovan čas. Učenici su imali prilike da učestvuju i oprobaju se u:

    1. programiranju LEGO robota;
    2. izradi semafora i njegovom programiranju uz pomoć Arduina; i
    3. programiranju robota putem igrice LEGO Fix Factory na tablet računarima.

Na svakom punktu polaznici su se upoznali sa novim tehnologijama i naučili kako jednostavno mogu da se programiraju složene stvari. U susret Evropskoj nedelji programiranja, cilj radionica je bio da učenici shvate da programiranje nije strašno, da svako može da napiše bar jednostavnije programe, da učenici na lep način steknu osnovna znanja i da oni koji odluče da se ovim ozbiljno bave imaju dobru osnovu za proširivanje istih.

1   3

2   4

Ove radionice su bile organizovane kao upoznavanje sa programiranjem uređaja. Učenici, nažalost, nisu bili u mogućnosti da savladaju neke složenije programe zbog vremenskog ograničenja trajanja radionica. U nastavku ispod možete pogledati primere programa koji se koriste u realnom životu i koje su učenici mogli bez problema uraditi.

U prvom primeru je predstavljen viljuškar koji je programiran da u fabrici premešta proizvode u magacin. Naravno, bez viljuškariste.

U drugom primeru je predstavljen transporter koji je programiran da u fabrici prati crnu liniju kroz ceo proizvodni pogon, staje na određenim punktovima, onim koji su obeleženi crvenom trakom, da bi pokupio proizvode za magacin pomoću robota za utovar. Na kraju, transporter se zaustavlja na beloj traci gde se svi proizvodi sada smeštaju u magacin uz pomoć robota za istovar, opet, naravno, bez prisustva ljudi. Ovo su primeri iz proizvodnih pogona gde se ovo već primenjuje, čime učenike pripremamo za praktičan rad kada završe školovanje.

Strana 1 od 2

Školski Google Webmail

MailRed