previous arrow
next arrow
Slider


PrimeriDobrePrakdeBlueDobraPraksa

                                                       


eCasopisRedeČasopis

                                                       


AktivnaSkolaRed
AktivnaŠkola

                                                       


FacebookRed
facebook

                                                       


MoodleRed
Moodle

Primena digitalnih udžbenika u nastavi - ogledni čas

16. novembar 2018 - Galerija fotografija

Učiteljica Gordana Rackov je 16. novembra 2018. održala ogledni čas iz predmeta Srpski jezik, a nastavna jedinica je Glasovi i štampana slova C i Nj. Oglednom času su prisustvovali direktor škole  Vitomir Radak, nastavnice srpskog jezika: Zita Herceg i Dragica Vukša i učiteljice: Jasmina Ciganović, Radmila Čudanov i Branislava Okuka.

digi1    digi2

Cilj časa je da se prikaže primena digitalnog i elektronskog udžbenika u savladavanju prepoznavanja, pisanja i čitanja štampanih slova C i Nj. Kombinacijom zadataka na digitalnom udžbeniku, posmatranjem i analizom pisanja slova i povezivanjem znanja koje su stekli na prethodnim časovima, učenici su utvrđivali pisanje i čitanje do sada obrađenih slova. U uvodnom delu časa učenici su uočavali slova odgonetanjem pitalice, a zatim su se podsetili redosleda pokreta pri pisanju novih slova putem digitalne animacije. Uporedo su učili, radili zadatke i vežbali putem digitalnog i štampanog udžbenika i pripremljenih materijala. Na kraju su naučeno utvrdili igrajući igru Slovima, radom u parovima, putem računara i pripremljenih nastavnih listića.

digi3    digi4   

Digitalni udžbenici u kombinaciji sa tradicionalnim načinom rada omogućavaju učnicima samostalan rad, rad u paru ili u grupi, veću angažovanost i aktivnost na svakom času. Radom interaktivnih testova i zadatka u digitalnom udžbeniku i dobijanjem brze povratne informacije učenici mogu da provere koliko su uspešno savladali nastavne sadržaje. Personalizovan pristup u nastavi naglašava važnost uloge nastavnika, a učenicima omogućava ne samo da postignu bolji uspeh, već i da razviju različite veštine i osnaže samopouzdanje.

    digi7    digi6

Ugledni čas - pravopis, sistematizacija

27. jun 2018 - Galerija fotografija

Učenici 7.3 imali su priliku da provere koliko poznaju pravopisnu normu tražeći pravopisne greške na izložbi o Gustavu Klimtu, a gradska biblioteka, u čijem prostoru je izložba postavljena, darivala je knjige školi i učenicima koji su bili najuspešniji u pronalaženju primera ogrešenja o pravopis.

Upravljanje robotom pomoću računara

4. jun 2017 - Galerija forografija

U toku maja meseca programerski klub Centra za stručno usavršavanje održao je radionice programiranja mBot robota. Ove radionice su održane u sklopu realizacije projekta pod nazivom Prolećni kamp Ki.Kod.Klub-a, koji je odobren od strane Pokrajinskog sekretarijata za obrazovanje. U programiranju robota učestvovali su učenici odeljenja sedmog razreda naše škole. Ove aktivnosti programiranja robota osmišljene su kao podrška predmetu Tehničko i informatičko obrazovanje, koji u sklopu nastavnog plana ima za temu „Upravljanje hardverom pomoću računara”.

   

Učenici su se upoznali sa mBot robotom, njegovim osnovnim delovima, motorima, senzorima, portovima i njegovom upravljačkom jedinicom. Ovaj robot se programira pomoću softvera prilagođenim uzrastu sedmaka pod nazivom mBlock, koji je u osnovi identičan Scratchu, a uveliko se koristi u svetu za obuke iz programiranja u školama. Polaznici radionice su imali prilike da vide i sami programiraju robota, i nateraju ga da: svetli različitim bojama u različitim vremenskim intervalima, svira različite kompozicije, kreće se po zadatoj putanji, koristi svoja čula, senzore za svetlo, daljinu i boje. U programima vrednosti koje su senzori slali upravljačkoj jedinici robota omogućavali su njegovo pravovremeno reagovanje kako ne bi naleteo na zid i na vreme izbegavao prepreke koje su se pojavljivale pred njim prilikom kretanja. Najsloženiji program bio je zadavanje kretanja robota po zadatoj crnoj liniji, gde robot koristi svoj senzor za boje, što su učenici sa lakoćom savladali i razumeli. Svi primeri programa su bili povezani sa njihovom praktičnom primenom u svakodnevnom životu. Kroz ovu radionicu im je pokazano kako jednostavno mogu programirati robota, i da već u ovom uzrastu mogu rešavati probleme koje rešavaju inženjeri i programeri po fabrikama u celom svetu. Prilikom upravljanja robotom korištena su znanja iz različitih oblasti, i to su oblasti: fizika, elektrotehnika, mašinstvo, informatika, matematika i engleski jezik, koje čine okosnicu nove naučne discipline STEM. Radionicu su održali instruktori Ki.Kod.Klub-a profesori informatike Tanja Radovanov i Arpad Pastor. 

   

Radionica programiranja ScratchJr #1

5. april 2017 - Galerija fotografija

U sredu, 5. aprila, instruktori Ki.Kod.Klub-a, programerskog kluba Centra za stručno usavršavanje Kikinda, održali su novu radionicu u sklopu promocije programiranja u našoj školi. Na času informatike učenici III2, sa učiteljicom Gordanom Rackov, upoznali su se sa programskim jezikom ScratchJr. Ovaj programski jezik je prilagođen uzrastu dece od 5 do 11 godina pomoću kojeg veoma lako mogu savladati programerske korake. Učenici su sa lakoćom shvatali logički i algoritamski način razmišljanja programera.

1

Mali programeri su naterali razne crtane likove da plešu, skaču, trče, nestaju kao duhovi, ali i na razne druge dinamične stvari koje omogućava ovaj program. Naši učenici su imali prilike da naprave animirane filmove, da slici i junacima na njoj udahnu pokret i naprave malu priču. Ove aktivnosti će se nastaviti pod budnim okom instruktora Tanje Radovanov i Arpada Pastora sve dok učenici ne savladaju program do detalja i budu sposobni da samostalno, bez ičije pomoći, sami naprave program koji će biti plod njihove mašte.

2   3

Programiranje Makeblock robota sa Ki.Kod.Klub-om

23. mart 2017 - Galerija fotografija

U utorak, 21. marta, u prostorijama Centra za stručno usavršavanje odeljenje III2 sa svojom učiteljicom Gordanom Rackov učestvovalo je u radionici „Programiranje Makeblock robota”, u sklopu promocije programiranja. Cilj ove radionice je bio upoznavanje sa delovima robota i njegovim fukcionisanjem, kao i da svako od polaznika napiše program koji bi robot odmah na licu mesta izvršavao. Tako su učenici mogli da vide kako je lako programiranje uređaja koji izvršavaju njihove komande u ranom uzrastu, a sve u cilju da se oslobode straha od programiranja. Na ovaj način spojili su znanje iz programiranja sa praksom i upravljali robotom baš kao i inženjeri, programeri u fabrikama.

1  2

Učenici su upoznati i sa STEM-om, novom naučnom disciplinom koja obuhvata: nauku, tehnologiju, inženjerstvo i matematiku. Učenicima su objašnjeni delovi robota, njegovi senzori, upravljačka jedinica i napajanje, kao i programerski jezik robota na praktičnim primerima. Tako je robot izvodio razne plesne tačke (kretajući se napred, nazad, levo i desno), svirao i svetleo u raznim bojama. Na ovaj način su naši učenici kroz zabavu i igru napravili svoje prve programerske korake u upravljanju mašinom. Radionicu je organizovao Ki.Kod.Klub, programerski klub Centra za stručno usavršavanje Kikinda, čiji instruktori su profesori informatike Tanja Radovanov i Arpad Pastor. U sklopu ove radionice učestvovalo je više od 70 učenika iz još dve škole (OŠ „Žarko Zrenjanin” i OŠ „Vuk Karadžić”), napisano je više od 90 programa i oko 700 linija koda koji je iscrpljeni robot pažljivo slušao i izvršavao. Svako od učesnika radionice je napisao barem jedan program, uz podršku i analizu programskog koda od strane ostalih drugara i instruktora. 

3

Na obuci o bezbednosti u saobraćaju

18. decembar 2016.

Učenici odeljenja V2 su u petak sa svojim odeljenjskim starešinom bili gosti Moto kluba „No limits”. Tom prilikom su im domaćini i pripadnici policije održali predavanje na temu Bezbednost u saobraćaju. Tokom predavanja, puštani su snimci brojnih opasnih situacija u saobraćaju i svaka je detaljno opisana i obrazložene su opasnosti i posledice koje se mogu desiti. Učenici su pomno pratili izlaganja i postavljali pitanja. Na kraju predavanja domaćini su počastili goste sokom i grickalicama, a za uspomenu na ovo gostovanje i kao podsetnik da u saobraćaju paze, dobili su i po majicu ispisanu temom predavanja.

1

Japan kroz kulturu, tradiciju i nauku

21. novembar 2016 - Galerija fotografija

Nastavnice Maja Duvnjak i Eleonora Volaš Cibula održale su ugledni čas korelacijom predmeta  — geografije i tehničkog i informatičkog obrazovanja. Uglednom času su prisustvovali kolege i učenici sedmog razreda i srpskog i mađarskog odeljenja, koji su imali prilike da kroz maštu „otputuju” u Japan. Iz geografskog ugla predstavljen je Japan kroz prirodne odlike i nepogode koje ih mogu zadesiti, kroz uspeh njihovog brzog razvoja pomoću rada, reda, discipline i poštovanja, i pomoću ulaganja u nauku i školstvo. Tehnička dostignuća, brzi Maglev vozovi i njihov način rada, kao i razni roboti predstavljeni su iz ugla tehničkog i informatičkog obrazovanja. U poslednjoj trećini časa, prisutnima se pridružio i gost Tibor Ružić, koji je uveo učenike u čari origamija. Uz njegovu pomoć, đaci su napravili ždrala — simbol Japana. Svi prisutni su imali priliku da probaju japanske jabuke, kao i da piju čaj od trešnjinog cveta.

Učenicima je dočaran jedan drugačiji svet i jedna drugačija kultura. Pokazalo se to kao dobitna kombinacija, jer je sat i po vremena dvočasa proletelo i pokazalo se kao kratko.

1  2

Nastavnici matematike i učenici kao istraživači

20. oktobar 2016 - Galerija fotografija

Povodom Noći istraživača 30.9.2016. godine, nastavnici matematike Leona Oros i Danilo Borovnica održali su radionicu u prostorijama Centra za stručno usavršavanje u Kikindi. Nastavnici su prisutnim učenicima i kolegama prikazivali logičke igre sadržane u dva Matematička kofera koje je ustupio Centar za promociju nauke iz Beograda.

noć1    noć2

Sve igre su bile vezane za geometriju. Jedna od igara je prepoznavanje geometrijskih tela i to na osnovu opisa sa kartice koje igrač izvuče iz koverte. Još jedna igra koja se deci izuzetno dopala je „Nikitin”. Radi se o geometrijskim figurama koje su sastavljene od kocki, a pomoću kojih učenici treba da sastave složenije geometrijske figure. I deca i nastavnici su podjednako uživali igrajući se.
Matematički koferi su bili na raspolaganju do 7. oktobra, te su nastavnici naše škole iskoristili priliku da deci časove matematike učine zanimljivijim. Nastavnik Zoltan Kanalaš je sa svojim učenicima sedmog razreda posetio CSU i održao ugledni čas koristeći Kofere. Nastavnica Leona Oros je učenicima odeljenja 55, 65 i 75 održala ugledne časove u prostoriji Naučnog kluba. Deca su imala priliku da se bolje upoznaju kako sa Matematičkim koferom tako i sa ostalim rekvizitima Naučnog kluba.

noć3    noć4

Programiranje Lego robota - ogledni čas

19. oktobar 2016 - Galerija fotografija

Nastavnik informatike i računarstva Arpad Pastor je zajedno sa učiteljicom Gordanom Rackov održao učenicima trećeg razreda ogledni čas iz predmeta Od igračke do računara o tome kako radi i kako se programira Lego robot.

Učenici su na jednostavnim primerima mogli da vide kako robot funkcioniše, njegove delove, kako se programira i kako promena određenih parametara programa utiče na njegov rad. „Mladi programeri” su sa oduševljenjem propratili svaki program i korak robota. Robot je ispuštao zastrašujuće zvuke i na ekranu su se iscrtavala strašna lica, a svi učenici su sa velikom hrabrošću pratili njegove kreacije.

1   2

3

Programerske radionice u CSU Kikinda

15. oktobar 2016 - Galerija fotografija

Nastavnici OŠ „Sveti Sava” i Tehničke škole su u sredu, 5. oktobra, u Centru za stručno usavršavanje održali tri radionice vezane za programiranje. Oko 50 učenika, podeljenih u tri grupe, učestvovalo je u ovim radionicama. Našu školu su predstavljali učenici 7. i 8. razreda, dok su Tehničku školu predstavljali budući programeri, učenici smera Elektrotehničar računara, kojima je ovo bio i redovan čas. Učenici su imali prilike da učestvuju i oprobaju se u:

    1. programiranju LEGO robota;
    2. izradi semafora i njegovom programiranju uz pomoć Arduina; i
    3. programiranju robota putem igrice LEGO Fix Factory na tablet računarima.

Na svakom punktu polaznici su se upoznali sa novim tehnologijama i naučili kako jednostavno mogu da se programiraju složene stvari. U susret Evropskoj nedelji programiranja, cilj radionica je bio da učenici shvate da programiranje nije strašno, da svako može da napiše bar jednostavnije programe, da učenici na lep način steknu osnovna znanja i da oni koji odluče da se ovim ozbiljno bave imaju dobru osnovu za proširivanje istih.

1   3

2   4

Ove radionice su bile organizovane kao upoznavanje sa programiranjem uređaja. Učenici, nažalost, nisu bili u mogućnosti da savladaju neke složenije programe zbog vremenskog ograničenja trajanja radionica. U nastavku ispod možete pogledati primere programa koji se koriste u realnom životu i koje su učenici mogli bez problema uraditi.

U prvom primeru je predstavljen viljuškar koji je programiran da u fabrici premešta proizvode u magacin. Naravno, bez viljuškariste.

{youtube}cS56WCQaz_0{/youtube}

U drugom primeru je predstavljen transporter koji je programiran da u fabrici prati crnu liniju kroz ceo proizvodni pogon, staje na određenim punktovima, onim koji su obeleženi crvenom trakom, da bi pokupio proizvode za magacin pomoću robota za utovar. Na kraju, transporter se zaustavlja na beloj traci gde se svi proizvodi sada smeštaju u magacin uz pomoć robota za istovar, opet, naravno, bez prisustva ljudi. Ovo su primeri iz proizvodnih pogona gde se ovo već primenjuje, čime učenike pripremamo za praktičan rad kada završe školovanje.

{youtube}wMfyw0q7cS8{/youtube}

Kako je potonuo Titanik - ugledni čas

25. februar 2016 - Galerija fotografija

Nastavnik fizike Ernest Satler održao je učenicima sedmih razreda interesantan ugledni čas o tome kako je potonuo Titanik.

Kroz mnoštvo interesantnih i nepoznatih detalja, koji nisu spomenuti u filmu ili su bili drugačije predstavljeni, lepo su se objasnili uzroci brodoloma pomoću delova gradiva iz fizike u sedmom i šestom razredu. Učenici su sa mnogo pažnje i interesovanja pratili priču o izgradnji i karakteristikama najluksuznijeg broda tadašnjeg vremena. Mada im je kraj plovidbe Titanika bio poznat, čuli su i videli kroz animacije mnogo toga što nisu znali.

Na kraju časa su ispratili model Titanika koji se našao, nažalost, na dnu akvarijuma.

1   2

Plickers – promena ritma na času

25. novembar 2015 - Galerija fotografija

U sredu, 18. novembra 2015. godine, nastavnik matematike Danilo Borovnica je učiteljima i nastavnicima naše škole održao predavanje (obuku) za upotrebu Plickersa u nastavi.

Plickers je jednostavna ali moćna IKT alatka koja omogućava nastavnicima da prikupe podatke o formativnom ocenjivanju u realnom vremenu bez potrebe da učenici imaju pristup nekom uređaju. Besplatan je i primenljiv u skoro svim predmetima gde ima ponavljanja nekih pravila, proveravanja datuma i pojmova, kao i na svim nivoima (razredima).

plickers1     plickers2

Primena ovakvih IKT rešenja u učionici višestruko je korisna. Motivacija je daleko veća, učenici su raspoloženiji i priželjkuju ovakav način rada. Hteli ne hteli, moramo se menjati kako se menja okruženje i primenjivati u nastavi sve ono što može da pomogne i nama i učenicima. Ovo je jedan odličan začin za dobro skuvan čas.

plickers3     plickers4

Kako ovaj program radi pogledajte u ova dva uputstva za rad na sajtu nastavnika Danila Borovnice: Plickers na racunaru  i Plickers na telefonu.

Obrazovni softveri u nastavi uz pomoć tablet računara

23. jun 2015 - Galerija fotografija

U saradnji sa firmom Coprix Media iz Beograda, a pod pokroviteljstvom SO Kikinda, od 2014/15. učenici odeljenja I2, koje vodi učiteljica Gordana Rackov, imali su priliku da uče uz pomoć softvera za srpski jezik InterAktivni Bukvar. Učenici su koristili uređaje osetljive na dodir, zabavljali se uz igroliku aplikaciju, a da pritom nisu ni bili svesni da su u procesu učenja. Za vreme igranja, sistem je prikupljao i analizirao podatke za svakog korisnika i prilagođavao korisničko iskustvo, omogućavajući svakom detetu da dostigne svoj maksimalni potencijal.

tablet1    tablet2

InterAktivni Bukvar je višestruko nagrađivani sistem za učenje jezika, razvijen uz punu saradnju sa Filološkim i Učiteljskim fakultetom. Kombinuje igroliku aplikaciju i uređaje osetljive na dodir kako bi se učenici upoznali sa slovima azbuke i lakše ih zapamtili. Pozadinski sistem prikuplja i analizira podatke i daje uvid u napredak svakog učenika. Sistem je podržan od strane Ministarstva prosvete, nauke i tehnološkog razvoja Republike Srbije koje je odobrilo pilot projekat i formalno testiranje na terenu.

tablet3    tablet

Primeri dobre prakse - Učenje van učionice

23. april 2015 - Galerija fotografija

U okviru 65. Festivala profesionalnih pozorišta Vojvodine u Narodnom pozorištu u Kikindi učenici mlađih razreda naše škole su pogledali dečju predstavu „Snežna kraljica” u izvodjenju dečjeg pozorišta iz Subotice. Ova lirska predstava verno oslikava fabulu poznate istoimene bajke Hansa Kristijana Andersena. Snažan kontrast dobra i zla dat je svim jezičkim znacima ove složene umetnosti: scenom su dominirale jasne svetle boje, najčešće bela, crvena, zelena i plava, spram jedinog crnog kostima koji je nosio lik đavola. Smene godišnjih doba i raspoloženja jasno su određivale i muzičke partije, s povremenom plesnom koreografijom glume.

fest2    fest2

Nakon predstave učenici prvog i trećeg razreda imali su priliku da slušaju interesantno predavanje koje je pripremio veroučitelj Boban Petrović, koji predaje versku nastavu u našoj školi. Objasnio je učenicima naziv crkve, namenu i nazive pojedinih delova u crkvi i ispričao nekoliko priča vezanih za Isusa Hrista i njegove apostole.

fest3    fest4

Čuvamo stare zanate

3. februar 2015 - Galerija fotografija

U petak, 30. januara 2015, učenici prvog razreda naše škole imali su priliku da upoznaju jedan veoma neobičan zanat – voskarski zanat. Gošća naše škole bila je Olgica Arađanski, vlasnica samostalne zanatske radnje „Butik sveća“ koja se bavi izradom sveća. Ovi časovi organizovani su u sklopu nastavnog predmeta Svet oko nas i nastavne teme Vrste delatnosti, a sve u cilju približavanja učenicima onih zanata koji polako odumiru.

zanat1    zanat2

Učenici su imali priliku da vide razne vrste gotovih sveća koje je gošća donela da im pokaže. Takođe su saznali šta je sve potrebno da se napravi sveća, da vide različite vrste kalupa i koji se sve alati koriste kako bi se proizvele sveće različitih oblika, boja i veličina. Najzanimljiviji deo časa je svakako bio praktičan deo kad su učenici sami oblikovali sveće, postavljali fitilj i pričvršćivali ga za sveću.

zanat3    zanat4

Pretraga