Programerske radionice u CSU Kikinda

15. oktobar 2016 - Galerija fotografija

Nastavnici OŠ „Sveti Sava” i Tehničke škole su u sredu, 5. oktobra, u Centru za stručno usavršavanje održali tri radionice vezane za programiranje. Oko 50 učenika, podeljenih u tri grupe, učestvovalo je u ovim radionicama. Našu školu su predstavljali učenici 7. i 8. razreda, dok su Tehničku školu predstavljali budući programeri, učenici smera Elektrotehničar računara, kojima je ovo bio i redovan čas. Učenici su imali prilike da učestvuju i oprobaju se u:

    1. programiranju LEGO robota;
    2. izradi semafora i njegovom programiranju uz pomoć Arduina; i
    3. programiranju robota putem igrice LEGO Fix Factory na tablet računarima.

Na svakom punktu polaznici su se upoznali sa novim tehnologijama i naučili kako jednostavno mogu da se programiraju složene stvari. U susret Evropskoj nedelji programiranja, cilj radionica je bio da učenici shvate da programiranje nije strašno, da svako može da napiše bar jednostavnije programe, da učenici na lep način steknu osnovna znanja i da oni koji odluče da se ovim ozbiljno bave imaju dobru osnovu za proširivanje istih.

1   3

2   4

Ove radionice su bile organizovane kao upoznavanje sa programiranjem uređaja. Učenici, nažalost, nisu bili u mogućnosti da savladaju neke složenije programe zbog vremenskog ograničenja trajanja radionica. U nastavku ispod možete pogledati primere programa koji se koriste u realnom životu i koje su učenici mogli bez problema uraditi.

U prvom primeru je predstavljen viljuškar koji je programiran da u fabrici premešta proizvode u magacin. Naravno, bez viljuškariste.

{youtube}cS56WCQaz_0{/youtube}

U drugom primeru je predstavljen transporter koji je programiran da u fabrici prati crnu liniju kroz ceo proizvodni pogon, staje na određenim punktovima, onim koji su obeleženi crvenom trakom, da bi pokupio proizvode za magacin pomoću robota za utovar. Na kraju, transporter se zaustavlja na beloj traci gde se svi proizvodi sada smeštaju u magacin uz pomoć robota za istovar, opet, naravno, bez prisustva ljudi. Ovo su primeri iz proizvodnih pogona gde se ovo već primenjuje, čime učenike pripremamo za praktičan rad kada završe školovanje.

{youtube}wMfyw0q7cS8{/youtube}