Serbian Chinese (Simplified) English French German Hungarian Italian Norwegian Romanian
Vinaora Nivo SliderVinaora Nivo SliderVinaora Nivo SliderVinaora Nivo SliderVinaora Nivo Slider
PrimeriDobrePrakdeBlack
DobraPraksa
                          eCasopisRed
eČasopis
                          AktivnaSkola
AktivnaŠkola
                          FacebookRed
facebook
                          MoodleRed
moodle
                          Instagram
Instagram

Primeri dobre prakse

Matematika kroz igru

5. novembar 2016 - Galerija fotografija

Nastavnik matematike Danilo Borovnica je u petom razredu održao ugledni čas na temu Deljivosti i faktorizacije brojeva. Koristio je edukativnu igru Prime Climb, kojoj je dao ime Pravilno Prosto Pentranje, tj. P3. Ovo je prvi put u Srbiji da se ova igra primenjuje u nastavi. Ovo može biti inovativna metoda učenja množenja i deljenja koja omogućava i mlađem uzrastu da se uključi u igru putem prepoznavanja obrazaca, tj. gledajući u boje. Za potrebe ovog časa, nastavnik Borovnica je uradio prevod pravila igre, napravio ploču i karte. Ovaj pristup nastavi odgovara Kolbovom eksperimentalnom ciklusu (stil učenja) koji polazi od konkretnog iskustva (osećati, otkrivati) preko reflektivnog posmatranja (opservacija), apstraktne konceptualizacije (promišljanje, analiza, razmišljanje) i aktivnog eksperimetnisanja (činjenje, primena).

igra1    igra4

U školi se dosta vremena provodi u savladavanju množenja i deljenja, ali većina provedenog vremena u vežbanju je frustrirajuća, dosadna, bez isticanja dubljeg razumevanja matematike, tako da deca gube zainteresovanost, propuštaju lepotu i uživanje. Ova igra inspiriše decu za dublje razumevanje matematike dok vežbaju aritmetiku; mehanizam igranja je jednostavan, tako da deca u njoj mogu da uživaju dok igraju, ali moguće strategije su dovoljno složene da čak i izvežbani igrači moraju da stanu i razmisle koji naredni potez će biti najbolji. Mi smo je zavoleli.
Igra liči na „Ne ljuti se, čoveče” samo po figurama i po tome što možete naljutiti protivnika kada ga izbacite sa table.
Uglednom času su prisustvovali direktor škole Vitomir Radak, učiteljica Gordana Rackov, pedagog Mirjana Blagojević, nastavnica tehničkog Marija Ristić i bibliotekarka Snežana Danić.
Za više informacija o ovoj igri pogledajte sajt nastavnika Borovnice.

igra2    igra3    

Problemska nastava uz podršku računara - ogledni čas

5. novembar 2016 - Galerija fotografija

Suština savremene nastave ogleda se u tome da se iz nastavnog procesa sve više potiskuju verbalizam i mehaničko pamćenje gradiva, metode i oblici rada u kojima su učenici pasivni.
S tim u vezi, učiteljica Gordana Rackov je zajedno sa nastavnikom Arpadom Pastorom 10.10. 2016. održala ogledni čas iz matematike, a nastavna jedinica bila je Ugao – pojam i obeležavanje. Oni su pokazali na koji način je moguće obraditi geometrijske sadržaje primenom problemske nastave uz pomoć računara.

ugao1    ugao2

Ovakvi časovi omogućavaju učenicima da stiču znanje korišćenjem savremenih nastavnih sredstava i metoda, povećavaju zainteresovanost učenika i utiču na njihovu motivisanost i postignuća.
Uglednom času su prisustvovali direktor škole Vitomir Radak, učiteljice Ljiljana Jolić i Jasmina Ciganović i nastavnik informatike i računarstva i pomoćnik direktora, Milorad Karanović.

ugao4    ugao3

Nastavnici matematike i učenici kao istraživači

20. oktobar 2016 - Galerija fotografija

Povodom Noći istraživača 30.9.2016. godine, nastavnici matematike Leona Oros i Danilo Borovnica održali su radionicu u prostorijama Centra za stručno usavršavanje u Kikindi. Nastavnici su prisutnim učenicima i kolegama prikazivali logičke igre sadržane u dva Matematička kofera koje je ustupio Centar za promociju nauke iz Beograda.

noć1    noć2

Sve igre su bile vezane za geometriju. Jedna od igara je prepoznavanje geometrijskih tela i to na osnovu opisa sa kartice koje igrač izvuče iz koverte. Još jedna igra koja se deci izuzetno dopala je „Nikitin”. Radi se o geometrijskim figurama koje su sastavljene od kocki, a pomoću kojih učenici treba da sastave složenije geometrijske figure. I deca i nastavnici su podjednako uživali igrajući se.
Matematički koferi su bili na raspolaganju do 7. oktobra, te su nastavnici naše škole iskoristili priliku da deci časove matematike učine zanimljivijim. Nastavnik Zoltan Kanalaš je sa svojim učenicima sedmog razreda posetio CSU i održao ugledni čas koristeći Kofere. Nastavnica Leona Oros je učenicima odeljenja 55, 65 i 75 održala ugledne časove u prostoriji Naučnog kluba. Deca su imala priliku da se bolje upoznaju kako sa Matematičkim koferom tako i sa ostalim rekvizitima Naučnog kluba.

noć3    noć4

Programiranje Lego robota - ogledni čas

19. oktobar 2016 - Galerija fotografija

Nastavnik informatike i računarstva Arpad Pastor je zajedno sa učiteljicom Gordanom Rackov održao učenicima trećeg razreda ogledni čas iz predmeta Od igračke do računara o tome kako radi i kako se programira Lego robot.

Učenici su na jednostavnim primerima mogli da vide kako robot funkcioniše, njegove delove, kako se programira i kako promena određenih parametara programa utiče na njegov rad. „Mladi programeri” su sa oduševljenjem propratili svaki program i korak robota. Robot je ispuštao zastrašujuće zvuke i na ekranu su se iscrtavala strašna lica, a svi učenici su sa velikom hrabrošću pratili njegove kreacije.

1   2

3

Programerske radionice u CSU Kikinda

15. oktobar 2016 - Galerija fotografija

Nastavnici OŠ „Sveti Sava” i Tehničke škole su u sredu, 5. oktobra, u Centru za stručno usavršavanje održali tri radionice vezane za programiranje. Oko 50 učenika, podeljenih u tri grupe, učestvovalo je u ovim radionicama. Našu školu su predstavljali učenici 7. i 8. razreda, dok su Tehničku školu predstavljali budući programeri, učenici smera Elektrotehničar računara, kojima je ovo bio i redovan čas. Učenici su imali prilike da učestvuju i oprobaju se u:

    1. programiranju LEGO robota;
    2. izradi semafora i njegovom programiranju uz pomoć Arduina; i
    3. programiranju robota putem igrice LEGO Fix Factory na tablet računarima.

Na svakom punktu polaznici su se upoznali sa novim tehnologijama i naučili kako jednostavno mogu da se programiraju složene stvari. U susret Evropskoj nedelji programiranja, cilj radionica je bio da učenici shvate da programiranje nije strašno, da svako može da napiše bar jednostavnije programe, da učenici na lep način steknu osnovna znanja i da oni koji odluče da se ovim ozbiljno bave imaju dobru osnovu za proširivanje istih.

1   3

2   4

Ove radionice su bile organizovane kao upoznavanje sa programiranjem uređaja. Učenici, nažalost, nisu bili u mogućnosti da savladaju neke složenije programe zbog vremenskog ograničenja trajanja radionica. U nastavku ispod možete pogledati primere programa koji se koriste u realnom životu i koje su učenici mogli bez problema uraditi.

U prvom primeru je predstavljen viljuškar koji je programiran da u fabrici premešta proizvode u magacin. Naravno, bez viljuškariste.

U drugom primeru je predstavljen transporter koji je programiran da u fabrici prati crnu liniju kroz ceo proizvodni pogon, staje na određenim punktovima, onim koji su obeleženi crvenom trakom, da bi pokupio proizvode za magacin pomoću robota za utovar. Na kraju, transporter se zaustavlja na beloj traci gde se svi proizvodi sada smeštaju u magacin uz pomoć robota za istovar, opet, naravno, bez prisustva ljudi. Ovo su primeri iz proizvodnih pogona gde se ovo već primenjuje, čime učenike pripremamo za praktičan rad kada završe školovanje.

Kako je potonuo Titanik - ugledni čas

25. februar 2016 - Galerija fotografija

Nastavnik fizike Ernest Satler održao je učenicima sedmih razreda interesantan ugledni čas o tome kako je potonuo Titanik.

Kroz mnoštvo interesantnih i nepoznatih detalja, koji nisu spomenuti u filmu ili su bili drugačije predstavljeni, lepo su se objasnili uzroci brodoloma pomoću delova gradiva iz fizike u sedmom i šestom razredu. Učenici su sa mnogo pažnje i interesovanja pratili priču o izgradnji i karakteristikama najluksuznijeg broda tadašnjeg vremena. Mada im je kraj plovidbe Titanika bio poznat, čuli su i videli kroz animacije mnogo toga što nisu znali.

Na kraju časa su ispratili model Titanika koji se našao, nažalost, na dnu akvarijuma.

1   2

Plickers – promena ritma na času

25. novembar 2015 - Galerija fotografija

U sredu, 18. novembra 2015. godine, nastavnik matematike Danilo Borovnica je učiteljima i nastavnicima naše škole održao predavanje (obuku) za upotrebu Plickersa u nastavi.

Plickers je jednostavna ali moćna IKT alatka koja omogućava nastavnicima da prikupe podatke o formativnom ocenjivanju u realnom vremenu bez potrebe da učenici imaju pristup nekom uređaju. Besplatan je i primenljiv u skoro svim predmetima gde ima ponavljanja nekih pravila, proveravanja datuma i pojmova, kao i na svim nivoima (razredima).

plickers1     plickers2

Primena ovakvih IKT rešenja u učionici višestruko je korisna. Motivacija je daleko veća, učenici su raspoloženiji i priželjkuju ovakav način rada. Hteli ne hteli, moramo se menjati kako se menja okruženje i primenjivati u nastavi sve ono što može da pomogne i nama i učenicima. Ovo je jedan odličan začin za dobro skuvan čas.

plickers3     plickers4

Kako ovaj program radi pogledajte u ova dva uputstva za rad na sajtu nastavnika Danila Borovnice: Plickers na racunaru  i Plickers na telefonu.

Ekskurzija prvog razreda – Mokrin, etno kuća „Đeram“

5. jun 2015 - Galerija fotografija

U sredu, 3. juna 2015, učenici prvog razreda išli su na ekskurziju u Mokrin. Posetili su etno kuću „Đeram“ izgrađenu 1925. godine od naboja u tipično seoskom stilu. Upoznajući predmete koji su se ranije koristili, imali su pravi doživljaj minulih vremena.

mok1    mok2

Deca su uživala u likovnoj radionici, slobodnom trčanju po travi i igranju na dečijem igralištu. Veoma je prijao predah u otvorenom restoranu pod trskom, uz sendvič i sok od zove. Takav doživljaj moguć je samo u Vojvođanskoj oazi mira i spokoja – tamo gde vreme stoji, a priroda uređuje život.

mok3    mok4

Školski Google Webmail

MailRed