Serbian Chinese (Simplified) English French German Hungarian Italian Norwegian Romanian
Vinaora Nivo SliderVinaora Nivo SliderVinaora Nivo SliderVinaora Nivo SliderVinaora Nivo SliderVinaora Nivo SliderVinaora Nivo SliderVinaora Nivo SliderVinaora Nivo SliderVinaora Nivo Slider
PrimeriDobrePrakdeBlack
DobraPraksa
                          eCasopisRed
eČasopis
                          AktivnaSkola
AktivnaŠkola
                          FacebookRed
facebook
                          MoodleRed
moodle
                          Instagram
Instagram

Primeri dobre prakse

Nastavnici matematike i učenici kao istraživači

20. oktobar 2016 - Galerija fotografija

Povodom Noći istraživača 30.9.2016. godine, nastavnici matematike Leona Oros i Danilo Borovnica održali su radionicu u prostorijama Centra za stručno usavršavanje u Kikindi. Nastavnici su prisutnim učenicima i kolegama prikazivali logičke igre sadržane u dva Matematička kofera koje je ustupio Centar za promociju nauke iz Beograda.

noć1    noć2

Sve igre su bile vezane za geometriju. Jedna od igara je prepoznavanje geometrijskih tela i to na osnovu opisa sa kartice koje igrač izvuče iz koverte. Još jedna igra koja se deci izuzetno dopala je „Nikitin”. Radi se o geometrijskim figurama koje su sastavljene od kocki, a pomoću kojih učenici treba da sastave složenije geometrijske figure. I deca i nastavnici su podjednako uživali igrajući se.
Matematički koferi su bili na raspolaganju do 7. oktobra, te su nastavnici naše škole iskoristili priliku da deci časove matematike učine zanimljivijim. Nastavnik Zoltan Kanalaš je sa svojim učenicima sedmog razreda posetio CSU i održao ugledni čas koristeći Kofere. Nastavnica Leona Oros je učenicima odeljenja 55, 65 i 75 održala ugledne časove u prostoriji Naučnog kluba. Deca su imala priliku da se bolje upoznaju kako sa Matematičkim koferom tako i sa ostalim rekvizitima Naučnog kluba.

noć3    noć4

Programiranje Lego robota - ogledni čas

19. oktobar 2016 - Galerija fotografija

Nastavnik informatike i računarstva Arpad Pastor, uz asistenciju učiteljice Gordane Rackov, održao je učenicima trećeg razreda ugledni čas iz predmeta Od igračke do računara o tome kako radi i kako se programira Lego robot.

Učenici su na jednostavnim primerima mogli da vide kako robot funkcioniše, njegove delove, kako se programira i kako promena određenih parametara programa utiče na njegov rad. „Mladi programeri” su sa oduševljenjem propratili svaki program i korak robota. Robot je ispuštao zastrašujuće zvuke i na ekranu su se iscrtavala strašna lica, a svi učenici su sa velikom hrabrošću pratili njegove kreacije.

1   2

3

Programerske radionice u CSU Kikinda

15. oktobar 2016 - Galerija fotografija

Nastavnici OŠ „Sveti Sava” i Tehničke škole su u sredu, 5. oktobra, u Centru za stručno usavršavanje održali tri radionice vezane za programiranje. Oko 50 učenika, podeljenih u tri grupe, učestvovalo je u ovim radionicama. Našu školu su predstavljali učenici 7. i 8. razreda, dok su Tehničku školu predstavljali budući programeri, učenici smera Elektrotehničar računara, kojima je ovo bio i redovan čas. Učenici su imali prilike da učestvuju i oprobaju se u:

    1. programiranju LEGO robota;
    2. izradi semafora i njegovom programiranju uz pomoć Arduina; i
    3. programiranju robota putem igrice LEGO Fix Factory na tablet računarima.

Na svakom punktu polaznici su se upoznali sa novim tehnologijama i naučili kako jednostavno mogu da se programiraju složene stvari. U susret Evropskoj nedelji programiranja, cilj radionica je bio da učenici shvate da programiranje nije strašno, da svako može da napiše bar jednostavnije programe, da učenici na lep način steknu osnovna znanja i da oni koji odluče da se ovim ozbiljno bave imaju dobru osnovu za proširivanje istih.

1   3

2   4

Ove radionice su bile organizovane kao upoznavanje sa programiranjem uređaja. Učenici, nažalost, nisu bili u mogućnosti da savladaju neke složenije programe zbog vremenskog ograničenja trajanja radionica. U nastavku ispod možete pogledati primere programa koji se koriste u realnom životu i koje su učenici mogli bez problema uraditi.

U prvom primeru je predstavljen viljuškar koji je programiran da u fabrici premešta proizvode u magacin. Naravno, bez viljuškariste.

U drugom primeru je predstavljen transporter koji je programiran da u fabrici prati crnu liniju kroz ceo proizvodni pogon, staje na određenim punktovima, onim koji su obeleženi crvenom trakom, da bi pokupio proizvode za magacin pomoću robota za utovar. Na kraju, transporter se zaustavlja na beloj traci gde se svi proizvodi sada smeštaju u magacin uz pomoć robota za istovar, opet, naravno, bez prisustva ljudi. Ovo su primeri iz proizvodnih pogona gde se ovo već primenjuje, čime učenike pripremamo za praktičan rad kada završe školovanje.

Kako je potonuo Titanik - ugledni čas

25. februar 2016 - Galerija fotografija

Nastavnik fizike Ernest Satler održao je učenicima sedmih razreda interesantan ugledni čas o tome kako je potonuo Titanik.

Kroz mnoštvo interesantnih i nepoznatih detalja, koji nisu spomenuti u filmu ili su bili drugačije predstavljeni, lepo su se objasnili uzroci brodoloma pomoću delova gradiva iz fizike u sedmom i šestom razredu. Učenici su sa mnogo pažnje i interesovanja pratili priču o izgradnji i karakteristikama najluksuznijeg broda tadašnjeg vremena. Mada im je kraj plovidbe Titanika bio poznat, čuli su i videli kroz animacije mnogo toga što nisu znali.

Na kraju časa su ispratili model Titanika koji se našao, nažalost, na dnu akvarijuma.

1   2

Plickers – promena ritma na času

25. novembar 2015 - Galerija fotografija

U sredu, 18. novembra 2015. godine, nastavnik matematike Danilo Borovnica je učiteljima i nastavnicima naše škole održao predavanje (obuku) za upotrebu Plickersa u nastavi.

Plickers je jednostavna ali moćna IKT alatka koja omogućava nastavnicima da prikupe podatke o formativnom ocenjivanju u realnom vremenu bez potrebe da učenici imaju pristup nekom uređaju. Besplatan je i primenljiv u skoro svim predmetima gde ima ponavljanja nekih pravila, proveravanja datuma i pojmova, kao i na svim nivoima (razredima).

plickers1     plickers2

Primena ovakvih IKT rešenja u učionici višestruko je korisna. Motivacija je daleko veća, učenici su raspoloženiji i priželjkuju ovakav način rada. Hteli ne hteli, moramo se menjati kako se menja okruženje i primenjivati u nastavi sve ono što može da pomogne i nama i učenicima. Ovo je jedan odličan začin za dobro skuvan čas.

plickers3     plickers4

Kako ovaj program radi pogledajte u ova dva uputstva za rad na sajtu nastavnika Danila Borovnice: Plickers na racunaru  i Plickers na telefonu.

Ekskurzija prvog razreda – Mokrin, etno kuća „Đeram“

5. jun 2015 - Galerija fotografija

U sredu, 3. juna 2015, učenici prvog razreda išli su na ekskurziju u Mokrin. Posetili su etno kuću „Đeram“ izgrađenu 1925. godine od naboja u tipično seoskom stilu. Upoznajući predmete koji su se ranije koristili, imali su pravi doživljaj minulih vremena.

mok1    mok2

Deca su uživala u likovnoj radionici, slobodnom trčanju po travi i igranju na dečijem igralištu. Veoma je prijao predah u otvorenom restoranu pod trskom, uz sendvič i sok od zove. Takav doživljaj moguć je samo u Vojvođanskoj oazi mira i spokoja – tamo gde vreme stoji, a priroda uređuje život.

mok3    mok4

Obrazovni softveri u nastavi uz pomoć tablet računara

23. jun 2015 - Galerija fotografija

U saradnji sa firmom Coprix Media iz Beograda, a pod pokroviteljstvom SO Kikinda, od 2014/15. učenici odeljenja I2, koje vodi učiteljica Gordana Rackov, imali su priliku da uče uz pomoć softvera za srpski jezik InterAktivni Bukvar. Učenici su koristili uređaje osetljive na dodir, zabavljali se uz igroliku aplikaciju, a da pritom nisu ni bili svesni da su u procesu učenja. Za vreme igranja, sistem je prikupljao i analizirao podatke za svakog korisnika i prilagođavao korisničko iskustvo, omogućavajući svakom detetu da dostigne svoj maksimalni potencijal.

tablet1    tablet2

InterAktivni Bukvar je višestruko nagrađivani sistem za učenje jezika, razvijen uz punu saradnju sa Filološkim i Učiteljskim fakultetom. Kombinuje igroliku aplikaciju i uređaje osetljive na dodir kako bi se učenici upoznali sa slovima azbuke i lakše ih zapamtili. Pozadinski sistem prikuplja i analizira podatke i daje uvid u napredak svakog učenika. Sistem je podržan od strane Ministarstva prosvete, nauke i tehnološkog razvoja Republike Srbije koje je odobrilo pilot projekat i formalno testiranje na terenu.

tablet3    tablet

Primeri dobre prakse - Učenje van učionice

23. april 2015 - Galerija fotografija

U okviru 65. Festivala profesionalnih pozorišta Vojvodine u Narodnom pozorištu u Kikindi učenici mlađih razreda naše škole su pogledali dečju predstavu „Snežna kraljica” u izvodjenju dečjeg pozorišta iz Subotice. Ova lirska predstava verno oslikava fabulu poznate istoimene bajke Hansa Kristijana Andersena. Snažan kontrast dobra i zla dat je svim jezičkim znacima ove složene umetnosti: scenom su dominirale jasne svetle boje, najčešće bela, crvena, zelena i plava, spram jedinog crnog kostima koji je nosio lik đavola. Smene godišnjih doba i raspoloženja jasno su određivale i muzičke partije, s povremenom plesnom koreografijom glume.

fest2    fest2

Nakon predstave učenici prvog i trećeg razreda imali su priliku da slušaju interesantno predavanje koje je pripremio veroučitelj Boban Petrović, koji predaje versku nastavu u našoj školi. Objasnio je učenicima naziv crkve, namenu i nazive pojedinih delova u crkvi i ispričao nekoliko priča vezanih za Isusa Hrista i njegove apostole.

fest3    fest4

Školski Google Webmail

MailRed